Η Gen Z αλλάζει την αγορά μπίρας - Το παράδειγμα της Γερμανίας Ημερομηνία:
Σήμερα 18/8/2025, 06:04 - Εμφανίσεις: 15
Μεταξύ του πληθωρισμού και των υψηλότερων τιμών ενέργειας, οι οικονομικές πιέσεις στις ζυθοποιίες αυξάνονται.
Σε αυτή την ασιγουριά προστίθεται μια άλλη ανησυχητική εξέλιξη: σε μια χώρα που χαρακτηρίζεται από την κουλτούρα της μπίρας, όπως είναι η Γερμανία, όλο και λιγότεροι νέοι θέλουν να καταναλώνουν αλκοόλ.
Για πολλούς Γερμανούς της Gen Z—στην οποία περιλαμβάνονται όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012— η μπίρα δεν είναι πλέον μια καθημερινή ιεροτελεστία αλλά μια σπάνια απόλαυση.
Και όταν αποφασίσουν να βγουν εκτός σπιτιού για μια μπίρα, τότα αφήνουν στην άκρη τις συνηθισμένες επιλογές και στρέφονται σε επιλογές χωρίς αλκοόλ.
Μεταξύ 2023 και 2024, 52 ζυθοποιεία έκλεισαν σε όλη τη Γερμανίαgoogletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m1"); }); Η μπίρα μπροστά σε εξελίξεις Μερικές ζυθοποιίες έχουν κάνει κινήσεις προσαρμογής — περισσότερες από 800 ποικιλίες μπύρας χωρίς αλκοόλ είναι πλέον διαθέσιμες στη Γερμανία — αλλά αυτό δεν έχει αντισταθμίσει τη μείωση στην κατανάλωση.
Σήμερα πλέον ο μέσος Γερμανός καταναλώνει 88 λίτρα μπίρας το χρόνο, από 126 το 2000.
Και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η στατιστική υπηρεσία της χώρας κατέγραψε μείωση 6,3% στην παραγωγή μπίρας, ένα νέο ιστορικό χαμηλό.
«Η εξέλιξη αυτή είναι πραγματικά ανησυχητική», δήλωσε στο Bloomberg ο Χόλγκερ Άιχελε, επικεφαλής της ένωσης ζυθοποιών της Γερμανίας.
«Οι συνθήκες δεν είναι καλές.
Μέχρι και όσοι διαχειρίζονται την επιχείρησή τους εδώ και πολλούς αιώνες, θα μπορούσε να αναγκαστούν να την εγκαταλείψουν τώρα».googletag.cmd.push(function() { googletag.display("300x250_m2"); }); Για παράδειγμα, η ζυθοποιία Lang-Bräu στο βόρειο τμήμα της Βαυαρίας, που στη διάρκεια της 172χρονης ιστορίας της, έχει αντέξει δύο παγκόσμιους πολέμους και την πτώση του Σιδηρού Παραπετάσματος, του οποίου η άμυνα κάποτε βρισκόταν σε απόσταση μικρότερη των τριάντα λεπτών.
Πάντως, τα οικονομικά προβλήματα των τελευταίων χρόνων αποδείχθηκαν περισσότερα από όσα μπορούσε να διαχειριστεί η μικρή επιχείρηση.